KRATKA PRIČA VOLFGANGA BORHERTA U NASTAVI NEMAČKOG JEZIKA

  • Nikolina N. Zobenica Filozofski fakultet – Germanistika, Novi Sad

Сажетак

U nastavi stranog jezika književnost zauzima marginalno mesto. Ako joj se i posvećuje pažnja, uglavnom se na času rade samo odlomci i književno delo se obrađuje kao bilo koji drugi tekst, a da njegova specifičnost pritom ne dolazi do izražaja. Međutim, obrada literarnog teksta u nastavi stranog jezika pruža čitav niz mogućnosti, od sticanja lingvističkih, književnih i kulturoloških znanja, preko razvijanja različitih kompetencija, do uticaja na ličnost mladih ljudi. U ovom radu biće navedeni razlozi za implementaciju kratke priče Volfganga Borherta u nastavu nemačkog jezika, biće dat model za rad na kratkoj priči i istaknuta korist od takvog pristupa, sa ciljem da se podstakne uvođenje književnosti u nastavu stranih jezika u višim razredima gimnazije i na fakultetima.

Преузимања

Подаци за пруезимање нису доступни
Како цитирати
ZOBENICA, Nikolina N.. KRATKA PRIČA VOLFGANGA BORHERTA U NASTAVI NEMAČKOG JEZIKA. Методички видици, [S.l.], v. 2, n. 2, p. 118-126, feb. 2011. ISSN 2334-7465. Доступно на: <http://metodickividici.ff.uns.ac.rs/index.php/MV/article/view/776>. Датум приступа: 17 july 2019 doi: https://doi.org/10.19090/mv.2011.2.118-126.
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА

Кључне речи

kratka priča, posleratna književnost, Volfgang Borhert, nastava nemačkog jezika i književnosti, interkulturalnost, kompetencije