PARADOKS PRIPREMLJENOSTI OBUKA ZA UNIVERZITETSKU NASTAVU NA ENGLESKOM, FRUSTRACIJA POTREBA I DEMOTIVACIJA PROFESORA

Main Article Content

Jagoda P Topalov

Abstract

Istraživanje ispituje demotivaciju u nastavi na engleskom kao jeziku visokoškolske nastave (EJVIN), konceptualizovanu kroz prizmu frustracije potreba za kompetencijom i autonomijom u okviru Teorije samoodređenja (Deci & Ryan 2000; Ryan & Deci 2020). Konkretno, istraživanje razmatra da li specifična obuka za EJVIN, nastavničko iskustvo u kontekstu EJVIN-a i sastav grupe (integrisane naspram odvojenih grupa međunarodnih studenata) predviđaju varijacije u ovim dimenzijama. Upitnik o demotivaciji popunili su univerzitetski nastavnici angažovani u nastavi putem EJVIN-a.
Regresione analize pokazale su da je obuka bila jasno povezana sa višim nivoima frustracije kako kompetencije, tako i autonomije, dok sastav grupe i iskustvo u nastavi nisu imali značajne efekte. Nalazi ukazuju na to da trenutne prakse obuke mogu nehotice povećati svest nastavnika o izazovima, ali bez dovoljno pažnje posvećene strukturnim i institucionalnim ograničenjima. Rezultati naglašavaju potrebu za obukom koja ne samo da razvija pedagoške strategije, već i podržava psihološke potrebe nastavnika, čime se održava motivacija i unapređuje kvalitet nastave putem EJVIN-a.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Topalov, J. P. (2025). PARADOKS PRIPREMLJENOSTI: OBUKA ZA UNIVERZITETSKU NASTAVU NA ENGLESKOM, FRUSTRACIJA POTREBA I DEMOTIVACIJA PROFESORA. Methodical Perspectives, 16(2), 51–68. https://doi.org/10.19090/mv.2025.16.2.51-68
Section
ARTICLES