PARADOKS PRIPREMLJENOSTI OBUKA ZA UNIVERZITETSKU NASTAVU NA ENGLESKOM, FRUSTRACIJA POTREBA I DEMOTIVACIJA PROFESORA
Main Article Content
Abstract
Istraživanje ispituje demotivaciju u nastavi na engleskom kao jeziku visokoškolske nastave (EJVIN), konceptualizovanu kroz prizmu frustracije potreba za kompetencijom i autonomijom u okviru Teorije samoodređenja (Deci & Ryan 2000; Ryan & Deci 2020). Konkretno, istraživanje razmatra da li specifična obuka za EJVIN, nastavničko iskustvo u kontekstu EJVIN-a i sastav grupe (integrisane naspram odvojenih grupa međunarodnih studenata) predviđaju varijacije u ovim dimenzijama. Upitnik o demotivaciji popunili su univerzitetski nastavnici angažovani u nastavi putem EJVIN-a.
Regresione analize pokazale su da je obuka bila jasno povezana sa višim nivoima frustracije kako kompetencije, tako i autonomije, dok sastav grupe i iskustvo u nastavi nisu imali značajne efekte. Nalazi ukazuju na to da trenutne prakse obuke mogu nehotice povećati svest nastavnika o izazovima, ali bez dovoljno pažnje posvećene strukturnim i institucionalnim ograničenjima. Rezultati naglašavaju potrebu za obukom koja ne samo da razvija pedagoške strategije, već i podržava psihološke potrebe nastavnika, čime se održava motivacija i unapređuje kvalitet nastave putem EJVIN-a.
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.