WHAT COMES AFTER ERROR ANALYSIS? (A CASE STUDY OF PAUCAL AND PARTITIVE PHRASES IN TEACHING SERBIAN AS A FOREIGN LANGUAGE)

Main Article Content

Биљана Бабић

Abstract

This analysis focuses on several types of incorrectly formed complex paucal and partitive noun phrases found in the written compositions of foreign students at the beginner levels of Serbian language proficiency (A1 and A2). It also examines the teaching material used in instruction (Let’s Learn Serbian 1), specifically the sections devoted to paucal and partitive constructions. The primary objective of this study is to determine whether any aspects of the textbook or the applied methodological approach should be revised or improved in relation to these syntactic structures, with the aim of enhancing their future classroom presentation and acquisition. Furthermore, the study seeks to explore whether the existing teaching material could be supplemented by the findings of the previous error analysis, as well as by the results of the present research.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Бабић, Б. (2025). WHAT COMES AFTER ERROR ANALYSIS? (A CASE STUDY OF PAUCAL AND PARTITIVE PHRASES IN TEACHING SERBIAN AS A FOREIGN LANGUAGE). Methodical Perspectives, 16(1), 13–35. https://doi.org/10.19090/mv.2025.16.1.13-35
Section
НАСТАВА МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ

References

ИЗВОРИ

Ajdžanović, M. i dr. (20248). Naučimo srpski – Let's Learn Serbian 1 (radna sveska). Novi Sad: Filozofski fakultet.

Bjelaković, I., Vojnović, J. (20248). Naučimo srpski – Let's Learn Serbian 1. Novi Sad: Filozofski fakultet.

ЛИТЕРАТУРА

Бабић, Б. (2024). Грешке у паукалним и партитивним синтагмама у српском као страном језику. Филолог – часопис за језик, књижевност и културу 15 (30): 44–63. [Babić, B. (2024). Greške u paukalnim i partitivnim sintagmama u srpskom kao stranom jeziku. Filolog – časopis za jezik, književnost i kulturu 15 (30): 44–63.] DOI: https://doi.org/10.21618/fil2430044b

Дурбаба, O. (2011). Теорија и пракса учења и наставе страних језика. Београд: Завод за уџбенике. [Durbaba, O. (2011). Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika. Beograd: Zavod za udžbenike.]

Илић, П. (20064). Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси. Нови Сад: Змај. [Ilić, P. (20064). Srpski jezik i književnost u nastavnoj teoriji i praksi. Novi Sad: Zmaj.]

Пипер, П., Клајн, И., Драгићевић, Р. (20224). Нормативна граматика српскога језика. Нови Сад: Матица српска. [Piper, P., Klajn, I., Dragićević, R. (20224). Normativna gramatika srpskoga jezika. Novi Sad: Matica srpska.]

Станојчић, Ж., Поповић, Љ. (201113). Граматика српског језика (за гимназије и средње школе). Београд: Завод за уџбенике. [Stanojčić, Ž., Popović, LJ. (201113). Gramatika srpskog jezika (za gimnazije i srednje škole). Beograd: Zavod za udžbenike.]

Ferris, D. R. (20144). Treatment of Error in Second Language Student Writing. Second Edition. Ann Arbor: The University of Michigan Press.