METHODOLOGICAL CONTENT OF INDIVIDUALIZED EXERCISES AND TASKS IN RUSSIAN LANGUAGE TEXTBOOKS FOR PRIMARY SCHOOLS ДАВАЙТЕ ДРУЖИТЬ!

Main Article Content

Наталија Ј. Миликић
Ненад М. Перошевић
Ирена Ј. Стевовић

Abstract

This textbook is a very useful tool that is used in a variety of language situations. In the teaching of a foreign (Russian) language, the textbook in question performs a number of functions. In addition to providing a lot of information, its role is also reflected in active participation in teaching practice and students’ independent activities. In this paper we look at the methodological content of individualized exercises and tasks in Russian language textbooks for primary schools called Давайте дружить!. The analysed corpus of Russian language textbooks includes four textbooks intended for students of primary school age profile. The aim of this paper is primarily to use the expertise of the aforementioned textbook series to review and evaluate the methodological content of individualized exercises and tasks therein, as well as to determine the degree of presence of the aforementioned exercises in the analysed corpus of textbooks. After the research is conducted, the results are presented in the paper. The results show a high level of individualized exercises and tasks in the analyzed corpus, as well as the diversity and richness of their content (closed individual exercises are the most represented). The paper also includes qualitative research of the textbook material, which was carried out by combining the comparative and descriptive methods.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Миликић, Н. Ј., Перошевић, Н. М., & Стевовић, И. Ј. (2023). METHODOLOGICAL CONTENT OF INDIVIDUALIZED EXERCISES AND TASKS IN RUSSIAN LANGUAGE TEXTBOOKS FOR PRIMARY SCHOOLS ДАВАЙТЕ ДРУЖИТЬ!. Methodical Perspectives, 14(14-2), 261–274. https://doi.org/10.19090/mv.2023.14.261-274
Section
НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА, КЊИЖЕВНОСТИ И КУЛТУРА
Author Biographies

Наталија Ј. Миликић

Универзитет Црне Горе

Филолошки факултет,

Студијски програм за руски језик и књижевност

Ненад М. Перошевић

Универзитет Црне Горе

Филозофски факултет,
Студијски програм за историју

Ирена Ј. Стевовић

Универзитет Црне Горе

Филолошки факултет,
Докторске студије језика и књижевности

References

ИЗВОРИ

Пипер, П., Петковић, М., Мирковић, С. (2003). Давайте дружить! – руски језик за 5. разред основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Пипер, П., Петковић, М., Мирковић, С. (1995). Давайте дружить! – руски језик за 6. разред основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Пипер, П., Петковић, М., Мирковић, С. (2003). Давайте дружить! – руски језик за 7. разред основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Пипер, П., Петковић, М., Мирковић, С. (2005). Давайте дружить! – руски језик за 8. разред основне школе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

ЛИТЕРАТУРА

Брајковић, Н. (2011). Индивидуализација и диференцијација у уџбеницима руског језика за основну школу: теоријски принципи и конструкцијска решења (докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет. [Brajković, N. (2011). Individualizacija i diferencijacija u udžbenicima ruskog jezika za osnovnu školu: teorijski principi i konstrukcijska rešenja (doktorska disertacija). Beograd: Filološki fakultet.]

Дамљановић, Д. (1998). Уџбеници руског језика у Србији до 1941. године (докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет. [Damljanović, D. (1998). Udžbenici ruskog jezika u Srbiji do 1941. godine (doktorska disertacija). Beograd: Filološki fakultet.]

Кончаревић, К. (1997). Структура и садржај уџбеника руског језика за основну школу (докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет. [Кončarević, К. (1997). Struktura i sadržaj udžbenika ruskog jezika za osnovnu školu (doktorska disertacija). Beograd: Filološki fakultet.]

Кончаревић, К. (1998). Индивидуализација и диференцијација наставе страног језика. Соко Бања: Филолошки факултет: 3–21. [Кončarević, К. (1998). Individualizacija i diferencijacija nastave stranog jezika. Soko Banja: Filološki fakultet: 3–21.]

Кончаревић, К. (2002). Савремени уџбеник страног – руског језика: структура и садржај. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. [Кončarević, К. (2002). Savremeni udžbenik stranog – ruskog jezika: struktura i sadržaj. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.]

Кончаревић, К. (2008). Аутоконтрола, аутокорекција и аутоевалуација ученика посредством уџбеника страног (руског) језика: теоријски принципи и конструкцијска решења, у Evaluacija u nastavi jezika i književnost, прир. Ј. Вучо (Никшић: Филозофски факултет): 39–51. [Кončarević, К. (2008). Autokontrola, autokorekcija i autoevaluacija učenika posredstvom udžbenika stranog (ruskog) jezika: teorijski principi i konstrukcijska rešenja, u Evaluacija u nastavi jezika i književnost, prir. J. Vučo (Nikšić: Filozofski fakultet): 39–51.]

Николић, М., Пижурица, С. (1982). Функционалност језичких и стилских поступака у уџбенику. Београд: УПНИ, Завод за уџбенике и наставна средства. [Nikolić, M., Pižurica, S. (1982). Funkcionalnost jezičkih i stilskih postupaka u udžbeniku. Beograd: UPNI, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.]

Poljak, V. (1980). Didaktičko oblikovanje udžbenika i priručnika. Zagreb: Školska knjiga.

Раичевић, В. (2006). Прилози методици наставе руског језика: од теорије ка пракси. Београд: Завет. [Raičević, V. (2006). Prilozi metodici nastave ruskog jezika: od teorije ka praksi. Beograd: Zavet.]