УТИЦАЈ ИНПУТА НА ПРАВОПИСНА ПОСТИГНУЋА СТУДЕНАТА РУСКОГ ЈЕЗИКА ФИЛОЛОШКОГ ПРОФИЛА

Главни садржај чланка

Лука М. Меденица

Сажетак

Истраживања које се баве утицајем инпута на ученичка и студентска постигнућа у контексту страних језика веома су актуелна у свету, док, по нашем мишљењу, у Србији наведено питање није истражено у довољној мери. Стога је предмет овог рада утврђивање чинилаца који утичу на правописна постигнућа студената руског језика. Истраживањем су обухваћена тридесет три испитаника, студената треће године Филолошког факултета Универзитета у Београду. Како бисмо утврдили да ли фактор инпута утиче на повећање правописних постигнућа, студенте смо груписали према нивоу претходне изложености језику и према постигнућима на иницијалном тестирању, а затим их поделили на експерименталну и контролну групу. Резултати иницијалног и финалног тестирања били су подвргнути поређењу како би се открило у којој мери је фактор инпута утицао на правописна постигнућа студената. Дошли смо до закључка да повећање ваннаставног инпута утиче на правописна постигнућа испитаника, као и да је инпут у периоду до иницијалног тестирања био прецизан предиктор студентских постигнућа.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Меденица, Л. М. (2021). УТИЦАЈ ИНПУТА НА ПРАВОПИСНА ПОСТИГНУЋА СТУДЕНАТА РУСКОГ ЈЕЗИКА ФИЛОЛОШКОГ ПРОФИЛА. Методички видици, 12(12), 305–317. https://doi.org/10.19090/mv.2021.12.305-317
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА, КЊИЖЕВНОСТИ И КУЛТУРА

Референце

Carroll, S. (1999). Putting input in its proper place. Second Language Research 15 (4): 337–388.

Chaudron, C. (1985). Intake: On models and methods for discovering learners’ processing of input. Studies in Second Language Acquisition 7: 1–14.

Ellis, N. (1994). Consciousness in Second Language Learning: Psychological Perspectives on the Role of Conscious Processes in Vocabulary Acquisition. Aila Review 11: 37–56.

Gass, S. (1997). Input, Interaction, and the Second Language Learner. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Hu, M., Nation, I. S. P. (2000). Vocabulary density and reading comprehension. Reading in a Foreign Language 13 (1): 403–430.

Krashen, S. (1985). The Input Hypothesis: Issues and Implications. Harlow: Longman.

Krashen, S. (2004). The power of reading. Westport, CT: Heinemann and Libraries Unlimited.

Krashen, S., Lee, S. Y., Lao, C. (2017). Comprehensible and Compelling: The Causes and Effects of Free Voluntary Reading. Santa Barbara: Libraries Unlimited.

Renandya, W. A., Jacobs, G. M., Krashen, S., Ong, C. H. M. (2019). The power of reading: Case histories of second and foreign language readers. Language and Language Teaching 8 (1): 10–14.

Stipančević, A. (2020). Sprachförderung durch extensives Lesen und Hören im universitären DaF-Unterricht. Методички видици 11: 151–167.

Гинич, Е., Айджанович, Н., Меденица, Л. (2020). Современное положение русского языка в высших учебных заведениях Сербии, у Положај словенских језика, књижевности и култура на универзитетима у свету. Округли сто Комисије за наставу словенских језика и књижевности Међународног комитета слависта, ур. Љ. Бајић, Ј. Гинић, Н. Станковић Шошо (Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду): 18–47 [Ginich, E., Aĭdzhanovich, N., Medenit͡sa, L. Sovremennoe polozhenie russkogo јаzyka v vysshikh uchebnykh zavedeniiјаkh Serbii, u Položaj slovenskih jezika, književnosti i kultura na univerzitetima u svetu. Okrugli sto Komisije za nastavu slovenskih jezika i književnosti Međunarodnog komiteta slavista, ur. Lj. Bajić, J. Ginić, N. Stanković Šošo (Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu): 18–47].