ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК СТРУКЕ У СРЕДЊОЈ МАШИНСКОЈ ШКОЛИ: ПЕРЦЕПЦИЈЕ УЧЕНИКА

Главни садржај чланка

Milka V. Mitrović

Сажетак

Енглески језик као међународни језик комуникације нашао је своју примену не само у свакодневном животу већ и у пословном свету још од половине XX века. Због све већих захтева светског тржишта јавила се и потреба за образовањем ученика средње машинске школе који ће знати да користе енглески језик струке у писаној и усменој комуникацији и тако бити спремни за захтеве будуће каријере. У овом раду приказане су потешкоће са којима се суочава наставник енглеског језика по питању примене наставног плана и програма и реализације специфичне наставе. Истраживање је спроведено у средњој машинској школи у Сопоту. Ученици су попуњавали упитник, а неки су били интервјуисани. Они су изнели своја мишљења, потребе и жеље у вези са наставом енглеског језика струке како би била осмишљена да задовољи потребе ученика. Такав приступ допринео би усавршавању њихових језичких вештина у складу са захтевима глобалног тржишта, обезбеђујући бољу припрему за будућу каријеру у области машинства.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Mitrović, M. V. (2025). ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК СТРУКЕ У СРЕДЊОЈ МАШИНСКОЈ ШКОЛИ: ПЕРЦЕПЦИЈЕ УЧЕНИКА. Методички видици, 16(1), 225–241. https://doi.org/10.19090/mv.2025.16.1.225-241
Секција
НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ

Референце

Bobbit, L.M., Inks, S.A., Kemp, K.J., Mayo, D.T. (2000). Integrating marketing courses to enhance team-based experiential learning. Journal of Marketing Education 22(1): 15–24. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475300221003

Cobern, W. W. (1993). Constructivism. Journal of Educational and Psychological Consultation 4(1): 105–112. https://doi:10.1207/s1532768xjepc0401_8 DOI: https://doi.org/10.1207/s1532768xjepc0401_8

Dickey, M. D. (2005). Engaging by design: How engagement strategies in popular computer and video games can inform instructional design. Educational Technology Research and Development 53(2): 67–83. DOI: https://doi.org/10.1007/BF02504866

Đukić, D. L. (2016). Engleski kao jezik struke u srednjim stručnim školama u kontekstu jezičkih obrazovnih politika u Srbiji u periodu od 1990. do 2012. godine. Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu. [Doktorska disertacija].

Hiebert, E.H., Kamil, M.L. (2005). (eds.) Teaching and Learning Vocabulary – Bringing Research to Practice. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Hutchinson, T., Waters A. (1987). English for Specific Purposes. A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511733031

Ignjacevic, A. (2011). Reality of LSP teaching in Serbia, u Језик струке: изазови и перспективе: зборник радова, ур. A. Игњачевић и др. (Београд: Друштво за стране језике и књижевности Србије): 938–942.

Rao, D., Stupans, I. (2012). Exploring the potential of role play in higher education: development of a typology and teacher guidelines. Innovations in Education and Teaching International 49(4): 427–436. DOI: https://doi.org/10.1080/14703297.2012.728879

Rosa, J.A. (2012). Marketing education for the next four billion: Challenges and innovations. Journal of Marketing Education 34(1): 44–54. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475311430802

Sogunro, O.A. (2004). Efficacy of role-playing pedagogy in training leaders: Some reflections. Journal of Management Development 23(4): 355–371. DOI: https://doi.org/10.1108/02621710410529802

Tasić, M. (2010). Uticaj engleskog jezika na stručnu mašinsku terminologiju u srpskom jeziku. Komunikacija i kultura onlajn 1(1): 162–182.

Игњачевић, А. (2008). Специфичности наставе страног језика струке. Настава и васпитање 57(2): 150–156.