МЕТОДИЧКЕ ПРИПРЕМЕ ЗА ТУМАЧЕЊЕ РОМАНA

Главни садржај чланка

Софија С. Калезић-Ђуричковић

Сажетак

Основне методе које се користе у настави књижевности су: говорне методе (монолошка и дијалошка), текст-метода, ме то да демонстрирања, реферисања и екскурзије. По схватању Ми ли је Николића, прве двије су засноване на језичким знаковним си стемима, метода демонстрирања – на ванјезичком знаковном систему, док се посљедње двије темеље на међусобном системском комбиновању. У методици наставе постоје многе друге класификације методичких поступака, али, уопштено узевши, ова класификација је најприхваћенија. Правилним избором методичких поступака рад на дјелу постаје далеко плоднији и сврсисходнији, наставник се у мањој мјери излаже импровизацији, а дато вријеме бива на рационалан начин искоришћено. Прије почетка интерпретације романа наставник мора врло пажљиво да процијени које методе би у одређеним случајевима обраде биле најподесније и пружиле најплодотворније резултате. Роман нам пружа најпотпунији и начудеснији доживљај могућих животних искустава која превазилазе искуство јединке.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Калезић-Ђуричковић, С. С. (2014). МЕТОДИЧКЕ ПРИПРЕМЕ ЗА ТУМАЧЕЊЕ РОМАНA. Методички видици, 5(5), 27–42. https://doi.org/10.19090/mv.2014.5.27-42
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА КЊИЖЕВНОСТИ И МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА