МЕТОДИЧКЕ ПРИПРЕМЕ ЗА ТУМАЧЕЊЕ РОМАНA
Главни садржај чланка
Сажетак
Основне методе које се користе у настави књижевности су: говорне методе (монолошка и дијалошка), текст-метода, ме то да демонстрирања, реферисања и екскурзије. По схватању Ми ли је Николића, прве двије су засноване на језичким знаковним си стемима, метода демонстрирања – на ванјезичком знаковном систему, док се посљедње двије темеље на међусобном системском комбиновању. У методици наставе постоје многе друге класификације методичких поступака, али, уопштено узевши, ова класификација је најприхваћенија. Правилним избором методичких поступака рад на дјелу постаје далеко плоднији и сврсисходнији, наставник се у мањој мјери излаже импровизацији, а дато вријеме бива на рационалан начин искоришћено. Прије почетка интерпретације романа наставник мора врло пажљиво да процијени које методе би у одређеним случајевима обраде биле најподесније и пружиле најплодотворније резултате. Роман нам пружа најпотпунији и начудеснији доживљај могућих животних искустава која превазилазе искуство јединке.