CHEKHOV AND ANDRIC IN THE TEACHING PROCESS
Main Article Content
Abstract
A comparative analysis of the works of Chekov and Andrić enables a new methodological approach to the opus of these two authors. When students become familiar with the comparative literary analysis, this allows them to learn about the contemporary literary science. The research of the Biblical subtext introduces the method of intertextuality into the analysis. This methodical approach aims to motivate students to read books and thus overcome the reading crisis, which is surely one of the biggest problems today. The methodical approach introduces multimedia in the classroom. The comparison of Chekhov’s and Andrić’s works provides an opportunity to illuminate their beauty and complexity and innovate teaching literature. The aim of the paper is to show the comparative links in the stories by Chekhov and Andrić and expand the circle of writers with whom Andrić’s work corresponds.
Downloads
Article Details
References
Андрић, И. (2008). Сабране приповетке. Београд: Завод за издавање уџбеника.
Библија или Свето писмо Старога и Новога завјета (1993). Београд: Британско и инострано библијско друштво.
Бандић, М. (1991). “Октобар–март”. Књижевност 46: 621–623.
Ђурчинов, М. (1991). “Андрић и Чехов”. Књижевност 46: 607–612.
Жутић, Д. (2011). “Антон Павлович Чехов у наставном прочавању”. Славистика 15: 267–276.
Илић, П. (1999). У свету Андрићеве уметности. Нови Сад: Змај.
Илић, П., Гајић, О., Маљковић, М., Кошничар С. (2011). Читањем ка стварању – стварањем ка читању. Нови Сад: Градска библиотека – Прометеј.
Калезић, С. (2006). “Однос истока и запада у дјелу Ива Андрића“, у Дјело Ива Андрића у новом миленијуму : зборник радова, ур. Ј. Вучетић (Нови Сад: Змај, Херцег Нови: Просвјета): 116–141.
Карановић, З., Јокић, Ј. (2014) “Криза читања и (могући) начини њеног превладавања у настави“, у Moтивација ученика за читање књижевних дела, ур. Наташа Половина (Нови Сад: Филозофски факултет): 5–8.
Марковић, С. Ж. (2010). “Историјски дух у књижевном делу Иве Андрића“, у Прилози језичком и књижевном образовању. предавања са семинара за наставнике и професоре српског језика и књижевности : 100 година друштва II, ур. Б. Милић и В. Брборић (Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије): 109–116.
Мелетински, Ј. (1997). Историјска поетика новеле. Нови Сад: Матица српска.
Милатовић, В. (1996). Књижевно дело Иве Андрића у настави. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Набоков, В. (2006). Есеји. Београд: ННК Интернационал.
Николић, М. (2009). Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Новачић, А. (2004). Досије Чехов. Београд: Zepter book world.
Педагошки лексикон (1996). Ур. П. Пијановић. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Петровачки, Љ. (2008). Методика истраживања у настави српског језика и књижевности. Нови Сад: Филозофски факултет.
Петровачки Љ., Штасни Г. (2010). Методички системи у настави српског језика и књижевности. Нови Сад: Филозофски факултет.
Радуловић, О. (2003). Лист небеске књиге. Нови Сад: Змај.
Радуловић, О. (2007). Речи са чистих усана, Београд: Друштво за српски језик и књижевност.
Стакић, М. (2002). Стручне методе у настави књижевности. Чачак: Легенда.
Сучевић, В. (2010). “Обрада наставних садржаја применом модела мултимедијалних презентација“. Речи 3: 117–128.
Showalter, E. (2010). Teaching literature. Malden (MA) : Blackwell.
Тартаља, И. (2010). “Андрићева беседа о причи и причању“, у Прилози језичком и књижевном образовању. предавања са семинара за наставнике и професоре српског језика и књижевности : 100 година друштва I, ур. Б. Милић и В. Брборић (Београд : Друштво за српски језик и књижевност Србије): 257–262.
Чехов, А. П. (1990). Сабрана дела. Приповетке. Београд: Југославија публик, Чаковец: Зрински.