THE USE OF PHOTOGRAPHS IN HISTORY LESSON ON THE TOPIC OF HOLOCAUST
Main Article Content
Abstract
The paper discusses the most optimal choices of forms and teaching methods that can be used in a lesson on Holocaust. The emphasis is on scientific, methodological, pedagogical and psychological competencies of the teacher as the basic prerequisites for proper realization of a history lesson. The paper presents a way of using historical art material as a visual aid in teaching history with other teaching methods while making sure that they complement each other properly. Photograph as a documentary material can be used not only in history lessons, but also in the structure of other narrative subjects where notable space is given to the selection of materials. An important part of teaching that can be observed here is the question of motivation, which should be improved by combining different teaching forms. The paper includes the most important methodological principles, which the teacher must adhere to, and an annex containing lesson plan on the subject of Consequences of the war – Holocaust, genocide, and casualties.
Downloads
Article Details
References
Кољанин, Д. (2001). „Наставник историје и уџбеник”. Настава историје 14: 69–72.
Лазић, М. (2008). Методички приручник из историје. Београд: Друштво историчара Србије Стојан Новаковић – Институт за савремену историју.
Маринковић, С. (1995). Методика креативне наставе српског језика и књижевности. Београд: Креативни центар.
Перовић, М. (1995). Методика наставе историје. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Ристић, Љ. (1991). „Фотографија као историјски извор”. Зборник Матице српске за историју 43: 119–128.
Секулић, Ж. (1998). „Настава историје и музеологија”. Настава историје 7: 180–181.
Требјешанин, Б. (2009). Мотивација за учење: теорија, принципи, примена. Београд: Учитељски факултет.
Шидер, В. (2010). „Фашизам“. Историја, лексикон појмова. Београд: Clio: 191–212.
Шимуновић-Бешлин, Б. (2001). „О циљевима наставе историје”. Настава историје 14: 82–88.