A TEACHER'S WEBSITE IN SERBIAN LANGUAGE AND LITERATURE CLASSES

Main Article Content

Жељко С. Тешић

Abstract

The paper considers the application of informational and communication technologies in Serbian language and literature classes, and it especially points at the possibilities of using the educational website whose author (the creator) is the teacher himself. The paper shows the advantages of this approach in  teaching, emphasizing the website as the teaching aid which should improve modern Serbian language and literature classes. There are the examples of applying  the teacher's website in different fields comprised by Serbian language in  both compulsory and elective school activities, as well as in preparation of students for their final exams. There has been a special review on the preparation of students for literature texts analysis using the teacher's website, as well as the possibilities related to processing grammar and orthography.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Тешић, Ж. С. (2017). A TEACHER’S WEBSITE IN SERBIAN LANGUAGE AND LITERATURE CLASSES. Methodical Perspectives, 7(7), 235–251. https://doi.org/10.19090/mv.2016.7.235-251
Section
НАСТАВА МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ
Author Biography

Жељко С. Тешић

University of Belgrade
Faculty of Philosophy – doctoral studies, module Serbian Literature
Belgrade

Primary School „Lazar Savatić“
Zemun

References

Маринковић, С. (1994). Методика креативне наставе српског језика и књижевности. Београд: Креативни центар. [Marinković, S. (1994). Metodika kreativne nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Kreativni centar.]
Мркаљ, З. (2010). Планирање у настави. Београд: Klett. [Mrkalj, Z. (2010). Planiranje u nastavi. Beograd: Klett.]
Николић, М. (1988). Методика наставе српскохрватског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. [Nikolić, M. (1988). Metodika nastave srpskohrvatskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.]
Павловић, М. (2004). “Дидактичко-методичке вредности и васпитне могућности савремене информатичке технологије у настави и образовању (у предметним областима књижевности, језика и друштвених наука)“. Школски час 1: 54–64. [Pavlović, M. (2004). “Didaktičko-metodičke vrednosti i vaspitne mogućnosti savremene informatičke tehnologije u nastavi i obrazovanju (u predmetnim oblastima književnosti, jezika i društvenih nauka)“. Školski čas 1: 54–64.]
Rendulić, D. I. (2014). ITdesk.info – projekat računarske e-edukacije sa slobodnim pristupom – Priručnik za digitalnu pismenost. Zagreb: Otvoreno društvo za razmenu ideja.
Живковић, В. (2007). “Видови функционисања литерарне секције“. Школски час 3/4: 52–58. [Živković, V. (2007). “Vidovi funkcionisanja literarne sekcije“. Školski čas 3/4: 52–58.]