A TEACHER'S WEBSITE IN SERBIAN LANGUAGE AND LITERATURE CLASSES
Main Article Content
Abstract
The paper considers the application of informational and communication technologies in Serbian language and literature classes, and it especially points at the possibilities of using the educational website whose author (the creator) is the teacher himself. The paper shows the advantages of this approach in teaching, emphasizing the website as the teaching aid which should improve modern Serbian language and literature classes. There are the examples of applying the teacher's website in different fields comprised by Serbian language in both compulsory and elective school activities, as well as in preparation of students for their final exams. There has been a special review on the preparation of students for literature texts analysis using the teacher's website, as well as the possibilities related to processing grammar and orthography.
Downloads
Article Details
References
Мркаљ, З. (2010). Планирање у настави. Београд: Klett. [Mrkalj, Z. (2010). Planiranje u nastavi. Beograd: Klett.]
Николић, М. (1988). Методика наставе српскохрватског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. [Nikolić, M. (1988). Metodika nastave srpskohrvatskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.]
Павловић, М. (2004). “Дидактичко-методичке вредности и васпитне могућности савремене информатичке технологије у настави и образовању (у предметним областима књижевности, језика и друштвених наука)“. Школски час 1: 54–64. [Pavlović, M. (2004). “Didaktičko-metodičke vrednosti i vaspitne mogućnosti savremene informatičke tehnologije u nastavi i obrazovanju (u predmetnim oblastima književnosti, jezika i društvenih nauka)“. Školski čas 1: 54–64.]
Rendulić, D. I. (2014). ITdesk.info – projekat računarske e-edukacije sa slobodnim pristupom – Priručnik za digitalnu pismenost. Zagreb: Otvoreno društvo za razmenu ideja.
Живковић, В. (2007). “Видови функционисања литерарне секције“. Школски час 3/4: 52–58. [Živković, V. (2007). “Vidovi funkcionisanja literarne sekcije“. Školski čas 3/4: 52–58.]