FUNCTIONAL CONNECTIVITY OF TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE

Main Article Content

Стефан Д. Аврамовић

Abstract

This paper discusses the ways of practical and methodical ways of connecting Serbian language teaching and Literature classes. Further on,  the paper presents the examples of literary texts for fifth grade students that can be used in class lessons, related to grammar and spelling.


Text examples used for teaching linguistic phenomena have aesthetic values and are familiar to students and it generally enables them to understand and describe the identified linguistic phenomena. In this way the advantages of language teaching and the teaching of literature are twofold. In addition, students not only are able to recognize and describe linguistic phenomena and spelling rules, but are able to grasp them, to understand their essence.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Аврамовић, С. Д. (2017). FUNCTIONAL CONNECTIVITY OF TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE. Methodical Perspectives, 7(7), 157–179. https://doi.org/10.19090/mv.2016.7.157-179
Section
НАСТАВА МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА И КЊИЖЕВНОСТИ
Author Biography

Стефан Д. Аврамовић

University of Belgrade
Faculty of Philology – doctoral studies, module Serbian literature
Belgrade

References

Нушић, Б. (2012). Аутобиографија. Београд: Блиц. [Nušić, B. (2012). Autobiografija. Beograd: Blic.]
Станковић-Шошо, Н. (2009). Чаролија речи: читанка за пети разред основне школе. Београд: Klett. [Stanković-Šošo, N. (2009). Čarolija reči: čitanka za peti razred osnovne škole. Beograd: Klett.]
Ломпар, В. (2009). Граматика 5. Српски језик за пети разред основне школе. Београд: Klett. [Lompar, V. (2009). Gramatika 5. Srpski jezik za peti razred osnovne škole. Beograd: Klett.]
Ломпар, В. и Станковић-Шошо Н. (2009). Радна свеска уз уџбенички комплет Српски језик за пети разред основне школе. Београд: Klett. [Lompar, V. i Stanković-Šošo N. (2009). Radna sveska uz udžbenički komplet Srpski jezik za peti razred osnovne škole. Beograd: Klett.]
Илић, П. (1997). Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси: методика наставе. Нови Сад: Прометеј. [Ilić, P. (1997). Srpski jezik i književnost u nastavnoj teoriji i praksi: metodika nastave. Novi Sad: Prometej.]
Маринковић, С. (2013). Методика креативне наставе српског језика и књижевности. Београд: Креативни центар. [Marinković, S. (2013). Metodika kreativne nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Kreativni centar.]
Мркаљ, З. (2008). Наставна теорија и пракса 1. Београд: Klett. [Mrkalj, Z. (2008). Nastavna teorija i praksa 1. Beograd: Klett.]
Мркаљ, З. (2013). „Функционално повезивање наставе језика и књижевности у млађим разредима основне школе“. Иновације у настави 26/2: 45–51. [Mrkalj, Z. (2013). „Funkcionalno povezivanje nastave jezika i književnosti u mlađim razredima osnovne škole“. Inovacije u nastavi 26/2: 45–51.]
Николић, М. (2006). Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. [Nikolić, M. (2006). Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.]
Rosandić, D. (1988). Metodika književnog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga.