STAVOVI NASTAVNIKA ENGLESKOG JEZIKA O UTICAJU VERBALNO-VIZUELNOG MATERIJALA NA USVAJANJE VOKABULARA
Главни садржај чланка
Сажетак
Sredstva vizuelnih komunikacija su način da se informacija na brz i efektan način prenese primaocu. S obzirom da je vokabular veoma važan u procesu učenja engleskog kao stranog jezika, veoma je bitno da se iznađu načini za njegovo što uspešnije usvajanje. Kombinacija slike i reči je od velike pomoći u učenju jezika. Samim tim, postoji veza između učenja vokabulara i verbalno-vizuelnog materijala sa sredstava vizuelnih komunikacija. Putem analize upitnika sastavljenog od pitanja zatvorenog tipa, kao i Likertovih skala stavova, dobijeni su podaci o tome koliko je po mišljenju nastavnika uticaj verbalno-vizuelnog materijala bitan za usvajanje vokabulara engleskog kao stranog jezika. Istraživanje je sprovedeno u osnovnim i srednjim školama u Novom Pazaru, kao i na Univerzitetu u Novom Pazaru.
Downloads
Детаљи чланка
Референце
Chun, D. & Plass, J. (1996). Effects of multimedia annotations on vocabulary acquisition. The Modern Language Journal, 80(2), 183-198.
Debes, J. L. (1974). Mind, languages, and literacy. Paper presented at the Annual Convention of the National Council of Teachers of English, New Orleans.
Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Longman. (pristupljeno 13.01.2014. u 22:33 http://www.lognostics.co.uk/vlibrary/meara1996c.pdf)
Hodžić Jejna, A. (2011). Upotreba audiovizuelnih nastavnih sredstava u nastavi engleskog jezika u obrazovnim institucijama na teritoriji Novog Pazara. Zbornik radova Univerzitetska misao, br.10, str. 64-77.
Hodžić Jejna, A. (2013). Uticaj medija na razvoj vokabulara engleskog kao stranog jezika. Zbornik radova Univerzitetska misao 12 (3), str. 163-174.
Hulstijn, J.H. (1997). Mnemonic methods in foreign language vocabulary learning u Coady, J. I T. Huckin. (2003). Second Language Vocabulary Acquisition, Cambridge University Press, Cambridge
Nation, I. S. P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Oxford, R. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. New York: Newbury house.
Pavičić-Takač, V. (2008). Vocabulary learning strategies and foreign language acquisition. Clevedon: Multilingual Matters Ltd.
Plass, J. L., Chun, D. M., Mayer, R. E., & Leutner, D. (1998). Supporting visual and verbal learning preferences in a second language multimedia learning environment, Journal of Educational Psychology, 90, 25-36. (pristupljeno 15.1.2014. u 00:16 http://www.languageinindia.com/nov2002/vocabulary.html)
Sless, D. (1981). Learning and Visual Communication. London: A Halsted Press Book.
Spilman, C., Clayback Linder, J. & Goforth, F. (1983). Visual Communication in the Classroom: Concepts and Applications. Contemporary Education, 54 (4): 295-298.
Tasić, M. i Stamenković, D. (2015). Analiza diskursa u vizuelnom jeziku stripa. U Jezik, književnost, diskurs jezička istraživanja, Zbornik radova Filozofski fakultet u Nišu. 203-218.
Sadoski, M. (2005). A Dual Coding View of Vocabulary Learning, Reading & Writing Quarterly, 21:3, 221-238.
Schmitt N. (2008). Vocabulary in Language Teaching, Cambridge University Press, New York.
Schmitt, N. & Schmitt, D. (1995). Vocabulary notebooks: theoretical underpinnings and practical suggestions. ESL Journal 49(2): 133-143.
Sökmen, A. (1997). Current trends in teaching second language vocabulary. In N. Schmitt & M, Michael (Eds.) (1997). Vocabulary: Description, acquisition and pedagogy (pp. 237- 257). Cambridge: Cambridge University Press.