УПОТРЕБA СТРИПА У ОБРАДИ ИСТОРИЈСКИХ САДРЖАЈА У РАЗРЕДНОЈ НАСТАВИ
Главни садржај чланка
Сажетак
Полазиште рада представљају ауторски ставови према којима настава у којој се усвајају историјски садржаји треба да афирмише активан приступ ученика и значајно повећање коришћења историјских извора. Подржавају се методичка разматрања према којима је за увођење ученика у комплексан проблем схаватања и тумачења далеке прошлости неопходна њихова замисао којом настоје да схвате и изразе шта значе и представљају историјски догађаји, појаве и процеси. Указује се да замисао о историјским збивањима успешно може подстаћи визуализација градива, те се решењем назначава синхронизовање текста и слике у облику стрипа. Дат је краћи преглед развоја стрипа и његове едукативне улоге, и истакнута могућност укључивања приче у сликама у наставу предмета Природа и друштво. У апликативном делу презентован је пример стрипа за наставну тему Знаменити људи нашег краја (трећи разред).