КУЛТУРОЛОШКИ И ЛИНГВОКУЛТУРОЛОШКИ АСПЕКТ ТЕКСТА У ОСНОВНОШКОЛСКИМ УЏБЕНИЦИМА ЗА РУСКИ ЈЕЗИК
Главни садржај чланка
Сажетак
Овај рад се бави истраживањем културолошки релевантних текстуалних материјала из основношколских уџбеника за руски језик. У савременој методици лингвокултурологија и настава културе разматрају се као саставни и обавезни део наставног процеса, чији значај проистиче из циљева и задатака учења страног језика, у складу са новом културолошком парадигмом, конституисаном у другој половини 90-их година „култура посредством језика, језик посредством културе“. Покушали смо да, на основу емпиријске анализе текстотеке актуелног уџбеничког корпуса, 2 укажемо на значај једне од функција уџбеника страног језика – функције трансмисије стране културе у формирању социокултурне компетенције. У том циљу идентификовали смо, извршили процену и вредновање културолошки релевантне текстотеке са различитих становишта и за свако од њих настојали смо да наведемо и најважнија теоријска начела на којима је засновано истраживање на конкретном материјалу – уџбеницима.