KORPUSNO UTEMELJEN PROTOTIPSKI MODEL UČENJA GRAMATIKE ENGLESKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA

Главни садржај чланка

Sanja M. Krimer-Gaborović

Сажетак

Rad se bavi implikacijama koje teorija prototipa može imati na efikasniju nastavu gramatike engleskog jezika kao stranog jezika, ili kraće EFL-a (prema engl. English as a Foreign Language). Po uzoru na W. R. Langackera (1991) i G. Leecha (1994, 2000), ako bi teorija obuhvatila korpusnu lingvistiku i tehniku učenja na primerima preuzetim iz engleskog jezika, to bi značajno unapredilo učeničko razumevanje sistema engleskih glagolskih vremena. Glavna prednost novog pristupa metodologiji nastave EFL-a, rečju prototipski utemeljenog pristupa nastavi engleskih glagolskih vremena jesu: (1) potencijal teorije da ponudi novo viđenje sistema engleskih glagolskih vremena ukazivanjem na neka svojstva/osobine koja/e su zajedničke različitim glagolskim vremenima; (2) potpuno odustajanje od tradicionalnog (klasičnog) pristupa utemeljenog prevashodno na povezivanju glagolskih vremena sa klasterima njima pripadajućih priloških odredbi.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Krimer-Gaborović, S. M. (2013). KORPUSNO UTEMELJEN PROTOTIPSKI MODEL UČENJA GRAMATIKE ENGLESKOG JEZIKA KAO STRANOG JEZIKA. Методички видици, 4(4), 135–150. https://doi.org/10.19090/mv.2013.4.135-150
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА КЊИЖЕВНОСТИ И МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА