БЛИСКИ СУСРЕТ КЊИЖЕВНЕ ВРСТЕ: ПРИМЕР АНАЛИЗЕ КЊИЖЕВНОГ ТЕКСТА НА СЕМИНАРУ ЗА НАСТАВНИКЕ И ПРОФЕСОРЕ У ОСНОВНИМ И СРЕДЊИМ ШКОЛАМА
Главни садржај чланка
Сажетак
У раду је описан пример анализе прозног књижевног одломка на семинару за наставнике и професоре енглеског језика. Образложени су вишеструки циљеви приказане анализе који су у вези са улогом књижевног текста у настави језика. Књижевном тексту је приступљено као продукту културе, као средству учења језика и као инструменту развоја личности, те је практични део семинара имао троструки циљ: да се у раду на одабраним књижевним текстовима кандидати, као прво, упознају са ауторима и делима, елементима културе, затим, као друго, да им се покажу стратегије употребе књижевног текста за развој језичке компетенције и, као треће, да се кандидати на практичан начин упознају и савладају методе и стратрегије рада на књижевном тексту, односно да увежбају поступке употребе прозних књижевних одломака у циљу развијања способности књижевне анализе и самосталног критичког мишљења код ученика.