МОТИВАЦИЈА СТУДЕНАТА У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА КАО СТРАНОГ: УТИЦАЈИ И ПРАКТИЧНЕ ИМПЛИКАЦИЈЕ
Главни садржај чланка
Сажетак
У раду се разматра мотивација у учењу енглеског језика као изборног предмета студената Филозофског факултета у Новом Саду у контексту академске успешности. Мотивација у учењу страног језика представља сложен конструкт који укључује како когнитивне, тако и афективне факторе, те утицаје конкретног контекста у коме се учење одвија. У складу са тим, истраживање на коме се овај рад заснива укључило је испитивање три стадијума студентске мотивације (предизвршни, извршни и послеизвршни стадијум) током две фазе истраживања, на узорку од осамдесет и седам (Н=87) студената. У циљу прикупљања података, током истраживања коришћена су два упитника са ставкама које су испитаници оцењивали на петостепеној Ликертовој скали. Резултати истраживања указују на везу између одређених аспеката мотивационог конструкта и успешности у учењу енглеског језика. Конкретно, резултати добијени истраживањем сведоше, као прво, о смањеном утицају предизвршне фазе мотивације у оквиру институционализованог учења енглеског језика, као друго, о директној вези измешу извршне фазе мотивације студената и оствареног успеха на тесту знања енглеског језика и, као треће, о улози послеизвршне фазе мотивације у предвиђању будућег успеха.