DISKURZIVNE STRATEGIJE UČENJA ZA MEĐUNARODNE ODNOSE

  • Yelena I. Besedina Saint Petersburg State University Faculty of Foreign Languages Department of English for International Relations
  • Anastasia I. Dudkina Saint Petersburg State University Faculty of Foreign Languages Department of English for International Relations
  • Maria Y. Kopylovskaya Saint Petersburg State University Faculty of Foreign Languages Department of English for International Relations

Сажетак

Rad se bavi pitanjem olakšavanja učenja posebnih formi govorne profesionalne komunikacije za međunarodne odnose kroz analizu diskursa. Autori predstavljaju EFL metodološko rešenje problema učenja ESP za studente međunarodnih odnosa na osnovu snažne odluke da se koriste najnovija dostignuća u lingvistici, t.j. analiza diskursa u svrhu ESP nastave na univerzitetskom nivou obrazovanja, naime obimno lingvističko istraživanje retorike strategija diskursa. U radu se razmatra sam koncept diskursa i diskurzivnih strategija, pružaju se primeri diskurzivnih strategija koje koriste IR VIP osobe u javnim otvorenim intervjuima na TV-u i ističe se metodologija koja se primjenjuje na strukturisanje obrazovnog procesa kako bi se studentima pomoglo korišćenje njihovog lingvističkog znanja radi postizanja efikasnosti u govornoj profesionalnalnoj interkulturalnoj komunikaciji.

Референце

Baidenko V. I. (2005). Kompetentnostno-orijentirovannij podkhod k projecktirovaniju gosudarstvennukh obrazovatel'nykh standartov vyshego professional’nogo obrazovanija (metodologicheskije bmetodicheskije voprosy): Metodicheskoye posobije //M: Issledovatelskii tsentr problem kachestva podgotovki spetsialistov.
Dobrosklonskaya T. (2014) Medialinguistika: Systemnyj Podkhodk izucheniju yazyka SMI. Sovremennaya anglijskaja mediarech. – Litres.
Fraser B. (2010) “Hedging in political discourse” in “Perspectives in Politics and Discourse” (Warsaw): 201-213
Gumperz, J. J. (1982). Discourse strategies (Vol. 1). Cambridge University Press.
Karasik V. I. (2000). O tipakh diskursa// Yazykovaya lichnost’: institutsionalyj i personal’nyj diskurs: sb.nauchnykh tr.-Volgograd: Peremena. –T.1.: 5-20.
Kopylovskaya M.Y., Smirnov V. A., Uspenskaya A. A. et al (2016) GETTING READY FOR PROFESSIONAL COMMUNICATION (a course book for developing speaking skills of oral professional communication in mass media in English), Saint Petersburg State University: Philology Faculty.
Lvova O. V., Kopylovskaya M. Y., Shkapenko T. M. (2015). E-Learning in Russian Higher Education: Challenges and Responses. / Chapter 1. In Magic of Innovation: New Techniques and Technologies in Teaching Foreign Languages, Kryachkov D. A., Yastrebova E. B., Kravtsova O. A. (ed.). – Cambridge Scholars Publishing.
Teun Van Dijk T. (1983) “Discourse Analysis: Its Development and Application to the Structure of News” in Journal of Communication v. 33:2: 20-43
Vojevoda Ye. V. (2013) “Formirovanije mezhkul’turnoj komepetentsii :problemy i puti ikh reshenija // “Yazykovoj diskurs v sotsial’noj praktike”. Sbornik nauchnykh truov Mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferentsii.Fedral’noje gosudarstvennoje b’udzhetnoje obrazovatel’noje uchrezhdenije vyshego professional’nogo obrazovanija “Tverskoj gosudarstvennyj universitet”: 40-44.
Wodak R., Busch B. (2004) “Approaches to Media Texts” in The Sage Handbook of Media Studies ed./J.H. Downing (London: Sage): 105-123
Yezhova T. V., Samorukov A. A. (2011). “Diskursivnaja kompetentnost’ kak factor uspeshnosti professional’noj dejatelnosti spetsialista” Vestnik Orenburgskogo Universiteta 2: 156.
Објављено
12. 01. 2018.
Како цитирати
BESEDINA, Yelena I.; DUDKINA, Anastasia I.; KOPYLOVSKAYA, Maria Y.. DISKURZIVNE STRATEGIJE UČENJA ZA MEĐUNARODNE ODNOSE. Методички видици, [S.l.], v. 8, n. 8, p. 355-372, jan. 2018. ISSN 2334-7465. Доступно на: <http://metodickividici.ff.uns.ac.rs/index.php/MV/article/view/1873>. Датум приступа: 10 dec. 2018 doi: https://doi.org/10.19090/mv.2017.8.355-372.
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА, КЊИЖЕВНОСТИ И КУЛТУРА

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendByAuthor.noMetric##