РЕФЛЕКСИВНИ МОДЕЛ МЕТОДИЧКЕ ПРАКСЕ НА ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ УНИВЕРЗИТЕТА У

Главни садржај чланка

Александар М. Новаковић

Сажетак

Рад се бави начином организације и извођења наставне праксе студената на Катедри за српски језик и књижевност на Филозофском факултету Универзитета у Нишу, на коме се са традиционалног прешло на рефлексивни модел стручне праксе. Рефлексивни модел је допринео стварању квалитетнијих наставних кадрова, што спроведено истраживање над 100 студената и показује. Почетна хипотеза да студенти чија је пракса била организована према рефлексивном моделу поседују више особина које чине доброг наставника у односу на оне студенте чија је пракса била организована према традиционалном моделу у потпуности је потврђена.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Новаковић, А. М. (2018). РЕФЛЕКСИВНИ МОДЕЛ МЕТОДИЧКЕ ПРАКСЕ НА ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ УНИВЕРЗИТЕТА У. Методички видици, 8(8), 11–30. https://doi.org/10.19090/mv.2017.8.11-30
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА И ОБРАЗОВНА ПОЛИТИКА

Референце

Andrić, I. (1986). Znakovi pored puta. Sarajevo: Svjetlost.
Bruner, DŽ. (2000). Kultura obrazovanja. Zagreb: Eduka.
Budić, S. i sar. (2008). Didaktičko-metodički aspekti studentske prakse u partnerskim relacijama fakulteta i škola. Novi Sad: Filozofski fakultet.
Valenčić Zuljan, M., Cotič, M., Fošnarič, S., Peklaj, C., Vogrinc, J. (2011). “Teacher education in Slovenia“. European Dimensions of Teacher Education – Similarities and Differences. Ljubljana: Faculty of Education.
Вујисић-Живковић, Н. (2007). “Педагошка истраживања и образовање наставника“. Зборник Института за педагошка истраживања, Београд, 39 (2), 243−258.
Winter, R. (1998). “Managers, Spectators and Citizens: where does theory come from action research“. Educational Action Research, 6 (3), 361−376.
Wheatley, M. (2005). Zajednice prakse - potpora novim liderima. Novem d.o.o.
Göçer, А. (2013). “Teacher Educator’s and Guidance. Teachers’ Evaluation of Student. Teachers’ Teaching Practice (A Qualitative Study) “. Croatian Journal of Education. Vol:15; Sp. Ed. No. 3/2013. 125-147.
Elliott, J. (2007). Reflecting Where the Action Is: The Selected Writings of John Elliott on Pedagogy and Action Research, London: Routledge.
Закон о основама система образовања и васпитања, Службени гласник Републике Србије, бр. 72/2009.
Јањић, М., Максимовић, Ј., Ђигић, Г., Божић, С. (2014). Практикум за реализацију професионалне наставне праксе. Ниш: Филозофски факултет.
Јањић, М., Новаковић, А. (2015). Наставно дизајнирање часова српског језика. Ниш: Филозофски факултет.
Caires, S., Almeida, L., & Vieira, D. (2012). “Becoming a teacher: student teachers experiences and perceptions about teaching practice“. European Journal of Teacher Education, 35 (2). 163−178.
Максимовић, Ј. (2011): “Ставови наставника према истраживању васпитно-образовне праксе у школи“. Радови Филозофског факултета, број 13, књига 2. Пале: Филозофски факултет Универзитета у Источном Сарајеву. 111−125.
Marković, T. (2014). Model integrativne prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača. Odbranjena doktorska disertacija na Filozofskom fakultetu Unvierziteta u Beogradu. Beograd: Filozofski fakultet.
Николић, Р. (2008). Пракса студената у функцији оспособљавања за учитељски позив. Зборник радова, 10.Ужице: Учитељски факултет. стр. 165−175.
Pešić, M. (2004). Pedagogija u akciji (Metodološki priručnik). Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju.
Правилник о наставној пракси студената Филозофског факултета у Нишу (2012). Ниш: Филозофски факултет.
Radulović, L. (2011). Obrazovanje nastavnika za refleksivnu praksu.Beograd: Filozofski fakultet.
Rajović, V., Radulović, L. (2007). “Kako nastavnici opažaju svoje inicijalno obrazovanje: na koji način su sticali znanja i razvijali kompetencije“. Nastava i vaspitanje – Časopis za pedagošku teoriju i praksu, br. 4. str. 413−434. Beograd: Pedagoško društvo Srbije.
Schön, D. (1987). Educatin the reflective practitioner: Toward a new design for teaching and learning in the professions, San Francisco, Oxford: Jossey-Bass.
Senge, R. M. (2003). Peta disciplina-principi i praksa učeće organizacije.Zagreb, Mozaik knjiga.
Şişman, M. (2006). Introduction to Science of Education (2nd Ed.). Ankara: Pegem A Publication.
Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године, Београд: Службени гласник РС, 107/2012–12.
Herzog, J., Grmek, I. M., Čagran, B. (2012). ,,Pogledi mentora na pedagošku praksu studenata razredne nastave“. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 14 (1), 25−47.
Šagud, M. (2006). Odgajatelj kao refleksivni praktičar. Petrinja: Visoka učiteljska škola u Petrinji.