ЗАСНИВАЊЕ ПРОБЛЕМСКОГ ПРИСТУПА У ПРОУЧАВАЊУ ДРАМЕ "ЈЕЛИСАВЕТА КНЕГИЊА ЦРНОГОРСКА" У НАСТАВИ

Главни садржај чланка

Снежана Р. Туцаковић

Сажетак

Наставно проучавање драме Јелисавета кнегиња црногорска засновано је на начелима проблемске наставе. Јакшићево одступање од историјских чињеница приликом креирања уметничке истине издвајамо као главни проблем. На адекватним примерима показано је у којој мери се Ђура Јакшић, при уметничкој обради приче о судбини последњих Црнојевића и у изградњи њихових ликова, ослања на аутентичне историјске податке, а у којој мери је прича плод пишчеве маште. Посебна пажња усмерена је на лик Јелисавете Црнојевић. Одступајући од аутентичних историјских података и ширећи причу о судбини коју доживљава жена Ђурђа Црнојевића, наш писац ствара једну од најупечатљивијих и најкомлекснијих женских фигура у српској историјској драми.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Туцаковић, С. Р. (2015). ЗАСНИВАЊЕ ПРОБЛЕМСКОГ ПРИСТУПА У ПРОУЧАВАЊУ ДРАМЕ "ЈЕЛИСАВЕТА КНЕГИЊА ЦРНОГОРСКА" У НАСТАВИ. Методички видици, 6(6), 39–53. https://doi.org/10.19090/mv.2015.6.39-53
Bрој часописа
Секција
НАСТАВА КЊИЖЕВНОСТИ И МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА